Monday, May 5, 2014

Čitanje i knjige za djecu

Kao neko ko mnogo voli knjige, željela sam tu ljubav da prenesem i na svoju djecu. Tako su oni, čim su počeli da sjede, bili okruženi knjigama. U početku su to bile male, šuškave knjige, prilagođene njihovom uzrastu, nešto zatim zvučne ili obične slikovnice. Bilo kako bilo, većina početnih knjiga je stradalo, dok moji dječaci nisu naučili da ih čuvaju. Ali moram priznati da sam veoma sretna što su prihvatili i sami razvili ljubav prema knjigama. Nadam se da će tako i ostati, te da će više vremena i pažnje posvećivati knjigama i igri napolju, nego video igricama i kompjuteru.

Mnogo volim izdanja Bebin dodir od Pčelice; sve knjige su veselih boja i prelijepih ilustracija, a uz to stimulišu čulo dodira kod beba. Jedna od koje smo počeli, a koja nažalost, više nije u našoj biblioteci je i ova:

Izvor: Pčelica


Uz knjigu "Kva! Kva" moji dječaci su sa dvije godine i par mjeseci, na zabavan način počeli da uče životinje na engleskom jeziku. Tetka im je prosto jednog dana pokazivala životinje i govorila njihova imena na engleskom jeziku, a oni su ponavljali za njom. Vrlo brzo su naučili priličan broj riječi. A nerijetko se i sami uhvate za knjigu, donesu je i kažu ti: "Hajde da pričamo".

Izvor: Pčelica

Za krštenje su dobili dječiju Bibliju. To im je bila literatura za čitanje pred spavanje. Sve dok nisu otkrili knjige iz edicije Egmont, koje su nam trenutni hit.

Izvor: www.darkwood.co.rs

Svako veče izaberu dvije knjige i kada se to pročita, odlazi se na spavanje. Uglavnom nekoliko dana čitamo iste knjige, pa kada meni dosadi (pošto njima nikada ne bi dosadilo), pređemo na nešto novo. Ma ni to nije pravo čitanje, više je moje prepričavanje podstaknuto ilustracijama. Jednom kada budem morala da stvarno čitam sve što piše, biće to jedno duuuugo uspavljivanje.... :)

Ovih dana sam se zainteresovala za određene knjige "iskakalice": Dinosauruse (o da, trenutno živimo u doba Jure, okruženi dinosaurusima koji sve pozdravljaju dinosauruskim pozdravom: "Graaaaaiiii!!"), Petra Pana i Pinokia.

Izvor: Vulkan

Takođe mi se dopada ideja i o kupovini knjige o dječijem bontonu. U društvu današnjice, gdje većina misli da sve može da se rješava galamom, psovanjem, nasiljem, a naročito podstaknuta nevaspitanom djecom kakvu srijećem na dječijim igralištima, smatram da je ovo, zapravo, knjiga br. 1 koju svaki roditelj treba da čita svojoj djeci. (Ako imate neko konkretno izdanje dječijeg bontona da mi preporučite, primam sve sugestije.)

Baš sam skoro čitala tekst o ocu koji je svoju ćerku za neštakluke kažnjavao čitanjem enciklopedije. To joj je ujedno bila pauza, a dužina trajanja kazne/pauze zavisila je od nje same. Ako želite pročitati cijeli tekst, možete ga pronaći ovdje.

Roditelji, učinite svojoj djeci uslugu, čitajte im, naučite ih da sami čitaju, usadite im ljubav prema knjigama. Jednog dana će vam biti zahvalni zbog toga. Bolje da provode više vremena uz knjigu nego uz televizor ili telefon.

S vjerom u bolje, načitanije i kulturnije sutra, želim vam laku noć, drugari...

 
Pratite moj blog na Bloglovin

No comments:

Post a Comment