Saturday, July 26, 2014

Knjige koje mama voli da čita (kada nađe vremena za to)

Toliko mi se tema svakodnevno mota po glavi i o toliko toga želim da vam pišem, ali dan od 24h mi je kratak za sve. No, kao neko ko mnogo voli da čita i ko je upravo završio sa čitanjem knjige koja je ostavila utisak na njega, odlučila sam da podijelim sa vama neke knjige za sve prilike i sva godišnja doba, koje mene opuštaju i koje meni prijaju.
 
Neko vrijeme, dok sam bila mlađa i imala više vremena za to, brižljivo sam vodila evidenciju o pročitanim knjigama kao i o onima koje želim pročitati. Kada bih se sada podsjetila, sigurno bih našla dosta kvalitetnih knjiga da vam preporučim, ali ovako, bez tog spiska, moraću probati da se sjetim onih knjiga koje koje su na mene ostavile najveći utisak.
 
Svakako su mi tri najdraže knjige:
  1. Gospodar prstenova - Dž. R. R. Tolkin
  2. Hari Poter - Džoan K. Rouling
  3. Najveći trgovac na svijetu - Og Mandino


Izvor: nadlanu.com


Možda neobičan izbor, ali prijaju mi te čarobne priče o nekim drugim svjetovima u kojima magija postoji. To prosto ili voliš ili ne voliš. Fascinira me Gospodar prstenova, jer je cijeli taj svijet, zajedno sa raznim bajkovitim bićima, njihovim jezicima i cjelokupnim kulturama,  stvorio sami autor. Zapravo, nije tek tako stvorio, već je stvarao dugo, dugo godina. I tako ja, s vremena na vrijeme, volim da se vratim Gospodaru prstenova i otplovim u čarobni Tolkinov svijet.
 
 
"Jedan Prsten da svima vlada, jedan za svima seže
Jedan prsten da ih sve okupi, i u tamu ih sveže
U zemlji Mordor gdje Sjenke traju"
 
 
Kada sam pročitala prvu knjigu o Hari Poteru, potpuno sam se zarazila. Sve knjige sam gutala čitajući i više se i ne sjećam koliko sam ih puta sve pročitala. Možda se to ne smatra nekom izuzetno kvalitetnom literaturom, ali mene opušta, opet plovim svijetom magije, tako da samo čekam da moji dječaci dovoljno porastu, pa da zajedno počnemo čitati pustolovine Harija Potera.
 
Izvor: buki81.wordpress.com

Najveći trgovac na svijetu je nešto potpuno drugačije, ali kao što mnogi smatraju da danas svako treba pročitati Kaluđera koji je prodao svoj ferari (Robin Šarma), tako ja smatram da je ovo jedna divna knjiga o ljubavi, nesebičnosti, sopstvenoj izgradnji i sazrijevanju u bolju osobu, koju bi svako trebalo da pročita.
 
Paula Koelja sam počela davno da pratim i neko vrijeme sam redovno čitala sve njegove knjige. Odavno nisam pročitala nešto novo, ali mogla bih da se dohvatim neke od novijih knjiga, jer bi mi sada baš prijale. Ima li nekoga ko nije pročitao njegovog Alhemičara? Paolo Koeljo - za sva godišnja doba.
 

"Upravo mogućnost da se ostvari jedan san život čini zanimljivim."
           

Obavezna ljetnja literature bila je Šta svaka žena triba znat o onin stvarima, od Arijane Čuline, sve dok je nisam nekome posudila, a taj neko mi je nije vratio. :( Ali ne prođe ni jedno ljeto da moje prijateljice i ja ne prepričavamo doživljaje glavne junakinje ove knjige - Goge Bjondine, zanosne i iskrene Splićanke sa svim njenim avanturama sa muškarcima.
 
 
"Teško se odričen plave kose čak i na kraći period, ali katkad volin prominit imiđ. Volin se obnovit, ponovit, osvježit, Bože moj, ka i svaka žena, novin komadom robe, novon frizurom, šminkom. S vrimena na vrime to se mora, to je najbolji lik protiv ženske depresije. Ona se najbolje liči novim postolama ili novon frizurom. To je sto posto. Žena se odjednom osjeća nekako nova, ka ispod čekića. Za osobe koje vole promjene neki kažu da su nestabilne, a drugi kreativne, a sad ko će znat šta san ja i koja san ja. Mogu bit i jedno idrugo, a i ne moran."
 
 
E, sad dolazim do one koju sam završila prije nekoliko dana. U pitanju je Julija od En Fortije. Prava knjiga za ljeto - malo romantike, malo krimića, lako čitljiva i prosto nisam mogla da je ispustim iz ruku. Toplo preporučujem. Romea i Juliju ćete poslije ove knjige gledati potpuno drugačijim očima.
 
 
Izvor: tininsvetknjiga.wordpress.com
 
Još jedna meni veoma draga knjiga za sva godišnja doba jeste Vremeplovčeva žena od Odri Nifeneger, po kojoj je snimljen i film, ali meni nije ni približno dobar kao knjiga. Početak je malo konfuzan, dok se ne pohvataju konci priče, a nakon toga prosto se guta sve do posljednje stranice.
 
Sviđa mi se stil Nore Roberts. Nisam pročitala mnogo njenih knjiga (kojih ruku na srce, ima stvarno dosta), ali ono što sam pročitala sve mi se dopalo. Izdvojila bih Zvijezdu Mora koja mi je baš za ljeto, sa pravim omjerom romantike i avanture. 
 
Knjige Gijom Musoa, koliko su slične, toliko su sve različite i uvijek ću rado pročitati njegovu knjigu. Sljedeće na spisku su mi Možda nebo zna, Ako sutra ne postoji, Zov anđela, Djevojka od papira.
 
Stiv Beri me je oduševio sa svojom knjigom Proročanstvo Romanov. Priznajem da o Romanovima nisam znala vise od jedne rečenice, tako da mi je ova priča bila više nego interesantna. Odvela me je na putovanje po carskoj Rusiji i upoznala sa sudbinom i tragedijom ove carske porodice. Sviđa mi se kako Stiv Beri svoje knjige bazira na istorijskim događajima od kojih napravi zanimljive trilere, pa ne možeš da ispustiš knjigu iz ruku dok je ne završiš.


Izvor: nonstopshop.rs

Kakve knjige vi volite da čitate, ako nađete slobodnog vremena za to? Koja je vaša omiljena knjiga (ili knjige) koje biste preporučili svima da pročitaju?


 

Pratite moj blog na Bloglovin

4 comments:

  1. Moj posao je usko vezan za knjige i književnost.
    Sada nalazim vremena za rad samo kada mali indijanac spava.
    Ne sećam se kad sam poslednji put pročitala nešto za svoju dušu. U slobodno vreme se odmaram i od posla, a to znači odmaranje i od čitanja knjiga. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Super! Blago tebi :) Bez obzira na to što odavno nisi nešto čitala za svoju dušu, šta bi mi preporučila za čitanje? Evo, na osnovu navedenih nekoliko naslova, možeš da naslutiš moj ukus. ;)

      Delete
  2. Da se pridružim, kao ljubitelj knjiga, naravno za njih imam mnogo manje vremena od kad imam Unu, plus radim, ali trudim se da nađem vremena...obično je to na odmoru...hvala na preporuci za ove kjnige, baš me zanima kakve su...preporučila bih ti knjigu Kuća orhideja od Lusinde Rajli, fenomenalna je, kao i moju omiljenu od našeg domaćeg pisca Marije Jovanović, Spletkarenje sa sopstvenom dušom.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala za preporuku, definitivno cu ovu Kucu orhideja potraziti, zvuci dobro. A Spletkarenje sa sopstvenom dusom sam citala, mada ima jos nekih knjiga od Marije Jovanovic koje su mi ostale neprocitane....

      Delete