Sunday, June 22, 2014

"Ako želite da znate ko su vam pravi prijatelji, rodite djecu..."

Nešto najljepše što u životu može da ti se dogodi jeste da dobiješ bebu. Onaj ko ne razmišlja o djeci, ne zna šta propušta. Oni koji je imaju, znaju o čemu pišem. Oni koji je žele, a još uvijek je nemaju, tek će da iskuse sve ljepote roditeljstva. To biće, koje s pravom nazivam čudom prirode, ispuniće vaš život kao ništa drugo.

Izvor: cutebabypictures.org


Ispuniće ga čak toliko da će vam zbilja ostati veoma malo vremena za vas same. Dešavaće se da ne stignete da se istuširate, operete kosu, da čim obučete nešto čisto, odmah ćete se isprljati, da nećete imati vremena za kućne poslove ili barem dobar dio njih. Vaša svakodnevnica će se promijeniti za 360 stepeni, jer više niste vi u prvom planu. Vaš život ste podredili tom malom biću (ili kao u mom slučaju bićima) koje je raslo u vama devet mjeseci i od kojeg treba da napravite čovjeka (džentlmena ili damu, dozvolite da dodam, jer smo danas u teškom deficitu ovih dvoje). Grabićete svaki slobodan trenutak za malo odmora, za kućne poslove kojih nikad dosta, za sebe, za partnera, za prijatelje... Vjerujte, lista je tako dugačka, da i ne želite da vam nabrajam sve što žena treba da uskladi i smjesti u svoj raspored, ali ako ste žena, onda i ne treba da nabrajam, sve to već dobro znate i sami. Možda ste mislili da ćete uspjeti sve da uskladite i svemu i svakome posvetite pažnju, ali grdno se varate. Najbolje odmah da se pomirite sa time da fizički ne možete da stignete sve, jer dan je prekratak za sve. Možda možete da angažujete pomoć u kući ili oko djece, ali ako to nemate ili ne možete sebi da priuštite, prosto odredite prioritete. I držite se toga.

Izvor: activerain.trulia.com

Moji prioriteti su od samog starta bili porodica i prijatelji. To su ljudi koji moj život čine potpunim i bez kojih ja ne mogu da zamislim ni jedan dan. Kod mene su kućni poslovi u drugom planu. Svakodnevne stvari koje su neophodne - odrade se, ovo ostalo, manje važno, može da čeka. Priznajem, ne zamaram se svakodnevnim usisavanjem, ribanjem, pranjem stakala, brisanjem prašine... Radije ću to vrijeme posvetiti porodici, sebi ili prijateljima. Nekako se vodim time da se sutra niko neće sjećati mog neusisanog tepiha i prljavih stakala (nisu ni tako ekstremni da bi nekome zaokupili pažnju), već će se sjećati trenutaka provedenih zajedno.

Porodica i prijatelji mogu a i ne moraju da vas razumiju, kada se vaš život promijeni iz korijena. Ako su pravi, pratiće vas kroz sve promjene i sa vama podijeliti lijepe i one manje lijepe trenutke. Podsjećam vas, na muci se poznaju junaci. Tako da ćete ovom prilikom saznati i ko vam je pravi, a ko sezonski prijatelj. Kažem "sezonski", jer takvi su tu samo u prolazu, na određeni period ili dolaze i odlaze kako misle da je dovoljno. Takvih bolje odmah da se okanete... Ili kako je to fino rečeno na ovoj sličici ispod "Ako želite da znate ko su vam pravi prijatelji, rodite djecu... i saznajte ko je i dalje tu..." Živa istina.

Izvor: tikriblogi.net

Govorim iz ličnog iskustva. U životu veoma cijenim prijateljstvo i prijatelje. Ne stvaram ih lako, ali veze koje sam do sada stvorila traju dugi niz godina i sigurna sam da će nastaviti da traju sve dok sijedi ne budemo prepričavali doživljaje iz mlađih dana. Nemam mnogo prijatelja, možda mogu da ih prebrojim na prste, ali svi koje imam su mi važni i sve ih mnogo volim. Barem one koji su ostali uz mene i "nakon djece"... Pojedini su se "izgubili" u posljednje tri godine, valjda misle da sada živim na drugoj, njima nedostupnoj planeti zvanoj "Roditelj" ili nešto tome slično. Ako sam dobila djecu, ne znači da sam nedostupna. Možda sada imam mnogo manje vremena za izlaske i opušteno kafenisanje, ali oni koji me razumiju, pratili su me kroz sve promjene u mom životu, još su tu i uvijek nađemo vremena da popijemo tu kafu zajedno, da se družimo uz pizza večeri ili palačinke, i super nam je. Društvo se čak i proširilo od kada su došla djeca. I. i ja smo sretni što smo imali priliku da upoznamo i steknemo nove, divne prijatelje upravo zahvaljujući našoj djeci koja su odlučila da se rode u mjesec dana razlike. A oni koji još nemaju djecu, uz nas su dosta toga naučili i imali priliku da se pripreme za svoju. 

I tako vam kažem, IMAM vremena za prave prijatelje. Uvijek. Za sezonce mi nekako uvijek fali sezona, ako me razumijete.

Da li su se vaša prijateljstva izmijenila od kada ste dobili djecu? I koliko?


Pratite moj blog na Bloglovin

6 comments:

  1. Ja ću rodit uskoro i to svoju prvu bebu :) ali već sam tijekom trudnoće shvatila neke stvari o prijateljstvu. Nažalost. Ali dobro je, bolje prije nego kasnije! ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Meni je trebalo duze da shvatim i prihvatim neke stvari... Dobro je da ste vi na vrijeme uvidjeli.... ;)

      Delete
  2. Bravo za temu!
    Imala sam slično iskustvo.
    Mislila sam da će mi teško pasti ako se to dogodi, a kada se dogodilo, nije me dotaklo.
    Moje dete je za bar tri mesta pomerilo sve ostale na mojoj lestvici prioriteta.
    Ono što je još pozitivno iz svega toga je što sada više cenim one prave prijatelje, koji su i dalje tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Izgleda da se to sve prikaže u pravom svjetlu, iskristališe i ostanu ti samo oni pravi, vrijedni tvoje pažnje i ljubavi. Mene dotiče, nažalost, takva sam osoba, jako mi je teško pustiti neke ljude (koje sam smatrala prijateljima) od sebe, jer prijateljstva (i bilo koje druge veze) ne gradim za dva dana, već treba vremena za to, zbog toga mi nije ni lako da presječem... Ali barem znam ko je tu da zajedno podijelimo i radost i tugu. :)

      Delete
  3. Izmenila su se i te kako. Ima onih koji se ne javljaju više uopšte, ima onih koji nas zovu kad god imaju slobodnog vremena i onih koji nas povremeno zovu, jer znaju da smo zauzeti i ne bi da dosađuju. Ali posebna vrsta prijatelja su oni koje smo stekli kroz decu, kao što si i ti imala sreću. Ne znam kako bih izdržala sve one promene kod bebe da nije bilo prijateljice sa druge strane žice da "plačemo" zajedno.
    Mnogo mi se sviđa blog, krećem u nadoknađivanje propuštenog i pratim redovno nadalje. Pozdrav!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dobrodošla Biljana, drago mi je da ti se sviđa blog i da ćemo se još družiti. Upravo takve i ja imam prijatelje, i sve ih cijenim i volim puno, jer su svi (osim sezonaca) bili tu kada su mi trebali - u pravom trenutku prava osoba. Baš sinoć sam imala druženje sa onima bez djece (jer nekada nam treba upravo to), a danas imam rođendansko druženje sa onima sa djecom... :)

      Delete