Thursday, July 3, 2014

Koliko vam je važna zaštita od sunca?

Kako da vam pišem o ljetu i zaštiti od sunca, kada ljeto nikako da počne? Iskrena da budem, ne znam da li smo ove sezone bili 3 puta na plaži, te da li smo se mazali par puta više od toga. Ali ono što znam jeste da je, kada krene kupanje i igra na plaži, na listi prioriteta krema za sunčanje, te mazanje djece istom pod obavezno.

Izvor: Google

Dok smi mi odrastali, skoro da i nismo znali šta je krema za sunčanje, odnosno zaštita od sunca. Provodili smo dane na plaži, na suncu, a nije da nam se nije dešavalo i da izgorimo. Međutim, u današnjem vremenu, kada se sve promijenilo, a naročito klima, ozonske rupe i zračenje, imam potpuno drugačiji odnos prema suncu i zaštiti od njega. Naročito kada su u pitanju djeca. Oni su bezuslovno uvijek namazani kada se izlažu suncu, dok kada sam i sama u pitanju nisam tako disciplinovana. Zato mi se desilo da sam nedavno izgorela na suncu kao najveći turista-početnik, a ne neko ko je odrastao na moru, samo zato što nisam nanijela zaštitu. Valjda se čovjek najbolje uči na svojim greškama (ili svojoj koži), duže ih pamti. Ali mislim da ne bih sebi oprostila da dopustim da mi djeca izgore na suncu. Previše ga se bojim. Zato želim da ih naučim da koriste kremu koja će spriječiti da se to dogodi.
 
Izvor: Google


Kako se možete zaštiti od sunca

1. Nemojte sebe i djecu izlagati suncu u periodu od 10h do 16h, kada je ultravioletno zračenje najveće. Hladovina je nikakva zaštita od sunca, što znači da u ovom period možete izgoreti i u hladu! Vodite računa ne samo na plaži, već i u šetnji gradom, igri u parku, izlasku do prodavnice sa djecom i slično, gdje će vaša djeca biti izložena suncu.
2. Koristite šešire sa velikim obodima, kako za sebe tako i za djecu.
3. Koristite kremu za sunčanje sa visokim zaštitnim faktorom (najbolje SPF 50 ili više) i nanosite je u debljim slojevima, 15-ak minuta prije izlaska na sunce. Kreme za sunčanje, ne samo što štite kožu od sunca, već sprječavaju prijevremeno starenje i rak kože. Najbolje je koristiti one koje štite od UVA i UVB zraka, jer UVA zraci možda ne izazivaju opekotine, ali zato mogu da povećaju rizik od oštećenja kože i nastanka raka.  

Izvor: Google


Šta označava SPF

SPF znači Faktor zaštite od sunca ili kako mi to popularno zovemo zaštitni faktor. SPF je oznaka koja ukazuje na to koliko dugo je krema za sunčanje efektivna na koži protiv UVB zraka. To, pak, zavisi od tipa kože i vremena koje je određenom tipu kože potrebno da bude izloženo suncu a da ne izgori. Tako na primjer, ako osoba razvije opekotine nakon 10 minuta izloženosti suncu bez zaštite, ista osoba će spriječiti opekotine 150 minuta ako nanese kremu sa zaštitnim faktorom 15. Osobe svijetle puti ili svijetle boje kose su podložnije oštećenjima kože nastalim uslijed izlaganja sunčevim zracima, stoga one treba da obrate posebnu pažnju prilikom izbora kreme za sunčanje i SPF faktora.
 
S obzirom na to da je dječija koža izuzetno osjetljiva, za nju je najbolje koristiti kreme sa SPF 50+. Zašto vam sve ovo pišem? Zato što sam imala prilike da vidim kako roditelji imaju problem da sklone djecu sa sunca, "A šta će mu biti 10-ak minuta na suncu?", pa se poslije hvataju za glavu kada im dijete dobije opekotine ili sunčanicu. Ponekad i meni bude teško, njima je samo do igre i oni prosto ne čuju moja upozorenja i ono "skloni se sa sunca". Tada moraju da me istrpe da ih dobro namažem pa tek onda da uživaju u igri. Šeširići su obavezni.
 

Izvor: sheknows.com


Kako izabrati pravu kremu za sunčanje

Malo sam istraživala kreme za sunčanje i naišla na tekst o štetnosti krema za sunčanje. Pa evo šta sam saznala...

Postoje dvije vrste krema za sunčanje: one koje sadrže i one koje ne sadrže minerale.
1. One kreme koje ne sadrže minerale koža upija, te su potencijalno štetne za hormone, mogu izazvati alergije i slabije se održavaju na površini kože. Takve kreme najčešće sadrže sastojak Oxybenzon i vitamin A (u kremama za sunčanje se nalaze kao Retinyl Palmitate), koji se ne preporučuje za korišćenje na djeci zbog mogućeg izazivanja disbalansa hormona. Sigurnije opcije ovakvih krema su one koje sadrže sastojke Avobenzon, ili minerale Mexoryl, Tinosorb-M i Tinosorb-S.
2. Kreme sa mineralima sadrže cink ili titanijum, koža ih uglavnom ne upija, ne oštećuje ih sunce, ne izazivaju alergije, a ujedno su efektivnije u odbijanju UVA zraka od ne-mineralnih. Ovakve kreme su preporučljive za djecu.

Podatak iz teksta dr Rajke Milanović Galbraith, ipak bi trebao da nas umiri, a on govori o tome da su kreme na Evropskom tržištu, koje su nama dostupne, daleko sigurniji izbor od onih koje se nude u Americi.  
 
Izvor: Google


Šta sam ja koristila svojoj djeci

 
Dok su bili bebe, sestra mi je u Parizu kupila Vichy Capital Soleil Gentle Milk SPF 50+ za djecu. Pakovanje od 300 ml košta oko 20-ak €, a ona je tada na sniženju našla za 11 €. Malo jeste skuplje, ali je i veće pakovanje. U svakom slučaju, isplati se.
 




Sada koristimo Eucerin Kids Sun Lotion SPF 50+. Pakovanje od 150 ml koštalo je cca 12 €.


 
 
 
 
Možete probati i Bioderminu kremu Photoderm max SPF 50+, koja sadrži Tinosorb-M i Tinosorb-S.
 
 
 
 
 
 
 
 
Imalo to veze ili ne, nekako sam primijetila na par krema da su one "dobre" obično u pakovanju bijele boje sa narandžastim detaljima.
 
Koje vi kreme za sunčanje koristite za vas i vašu djecu?

 
Pratite moj blog na Bloglovin

No comments:

Post a Comment