Monday, August 25, 2014

Kako napraviti pinjatu u obliku kovčega sa blagom

Nisam intenzivno tragala za savršenom kutijom, ali da sam tragala dugo - to jesam! Vjerujte, kasnije, dok sam pravila, shvatila sam da se zapravo svaka kutija može prilagoditi i napraviti vašu savršenu pinjatu, te da je draž upravo u tome da je svaki kovčeg sa blagom drugačijeg izgleda.


© Avantura zvana Blizanci

Šta vam je potrebno od materijala da napravite ovakvu pinjatu?
- kartonska kutija
- dodatni komad kartona (dugačak koliko i kutija)
- selotejp
- tečno ljepilo (OHO ili nešto slično)
- skalpel
- makaze
- nešto za šta će pinjata da se zakači (trake, konop, vješalica...)
- braon papir za umotavanje
- crni papir za umotavanje
- kolaž papir
- olovka / hemijska
- lenjir
 
© Avantura zvana Blizanci

1. Izmjerite nekih 10ak centimetara od vrha zatvorene kutije i obilježite olovkom. Zatim lenjirom iscrtajte liniju sječenja na svim stranama kutije. Sjecite po liniji skalpelom, dok ne dobijete dva odvojena dijela kutije.

© Avantura zvana Blizanci

2. Nakon toga, na bočnim stranama kutije koje se zatvaraju, iscrtajte polukrug i isjecite skalpelom. Odsječeni dio prislonite na drugu stranu i iscrtajte po tome polukrug, kako bi vam strane bile iste. Nakon što ste isjekli obje bočne strane, dvije duže strane savijte pri polukrugu i zalijepite selotejpom.


© Avantura zvana Blizanci
© Avantura zvana Blizanci

3. Trebaće vam dodatni komad kartona kojim ćete popuniti rupu na vrhu kutije. Prije nego ga zalijepite, za njega pričvrstite nešto za šta će pinjata moći da se zakači. Ja sam se snašla sa ovom trakom sa kukama, ali mislim da jedna vješalica ili neka satenska traka, konop ili nešto slično može da odradi isti posao. Bitno je samo da je dobro pričvršćeno, tako da izdži težinu pinjate.
Nakon što postavite karton na vrh kutije, pričvrstite ga ljepljivom trakom.
 
 
© Avantura zvana Blizanci
 
© Avantura zvana Blizanci
 
4. Kada ste to završili, sastavite i zalijepite kutiju.
 

© Avantura zvana Blizanci
 
5. Za oblaganje pinjate ja sam koristila običan braon papir za umotavanje poklona, jer mi je bilo mnogo jednostavnije od krep papira, a i lakše za naći odgovarajuću boju. Kupila sam i crni papir za umotavanje kako bih izvela ove ivičnjake koji su savršeno prekrili sve nedostatke. Moje trake crnog papira bile su 5 cm debljine i lijepila sam ih OHO ljepilom.
 

© Avantura zvana Blizanci
 
6. Na kraju sam koristila kolaž papir da malo ukrasim pinjatu. Napravila sam ključanicu i "zlatne" ćoškove poklopca. Po želji može da se doda još ukrasa.

 
© Avantura zvana Blizanci
 
7. Kada sam sve završila, trebalo je napuniti pinjatu, a ja sam odlučila da punjenje bude sa dna kutije. Odsjekla sam jedan kvadrat sa dna, napunila je balonima (naduvanim toliko da mogu da prodju kroz otvor), bombonima, lizalicama, konfetama i bedževima. Na bedževe sam napisala imena, tako da svako dijete dobije svoj bedž. Nakon što napunite pinjatu, isjecite komad braon papira koliko je cijela podloga kutije i njome zatvorite otvor na dnu. Najbolje da zalijepite OHO ljepilom.


© Avantura zvana Blizanci
 
Ja sam, kao što vidite na slici, prvo zalijepila otvor selotejpom, pa onda preko svega stavila dodatni papir, što je znatno otežalo razbijanje pinjate, ali i igru učinilo malo zanimljivijom. Do blaga ipak nije tako lako doći!
 
© Avantura zvana Blizanci
  
8. Za razbijanje pinjate vam je potrebna neka palica. Ja sam svoju napravila od drške od stare metle, umotala je u braon papir i malo ukrasila crnim papirom i zlatnim kolažom, da bude u stilu pinjate.
 
 
 
 
Pratite moj blog na Bloglovin

2 comments:

  1. Ekstra je, jednostavna a lepa ,bas mi se sviđa.
    ja sam napravila dosta , pa ko voli ...kucajte na googlu pinjata radionica marinkovic, Pozz.

    ReplyDelete