Tuesday, May 13, 2014

Interesantne ideje za čuvanje uspomena 1

Svi mi imamo svoje načina za čuvanje uspomena za našu djecu. Ali nekada se možda nećete sjetiti prave stvari u pravom trenutku. U prethodnom postu mogli ste da vidite ili pročitate šta je to što mi čuvamo u našoj Kutiji Uspomena. Podijeliću sa vama još neke od interesantnih načina za čuvanje uspomena vaše djece, koje će njima jednog dana biti neprocjenljive i koje prosto vrijede vašeg vremena.

1. Sačuvajte uspomene iz trudnoće
   kao što su: fotografije, snimci sa ultrazvuka, zanimljivosti (hrana koja vam se (nije) jela, mirisi koji su vam smetali, tok trudnoće, prve osobe sa kojima ste podijelili novosti, termin porođaja i sl. - od svega ovoga možete napraviti foto book-ove ili knjige trudnoće, kao što sam ja napravila.

2. Na dan rođenja
  • Sačuvajte dnevne novine sa datumom rođenja vaše djece.
  • Napravite listu popularnih pjesama ili knjiga tog dana (ili nešto treće po vašem izboru).
  • Otvorite djetetu e-mail adresu i na nju tokom godina šaljite slike, video klipove, raznorazne zanimljivosti... Kada napuni 18 godina, dajte mu šifru.
3. Otvorite štednjicu u banci za vaše dijete
    i odobrite pristup tek kada napuni 18 godina. Imaće lijepu svotu novca koja mu može pomoći da lakše krene u svijet, upiše fakultet ili nešto slično.

4. Radosnica
   Obavezno vodite neku vrstu dnevnika, bilo kroz radosnicu ili lični dnevnik, gdje ćete upisivati sve bitne trenutke i detalje iz bebinog života. Sve "prve" trenutke, značenje imena, šta voli, šta ne voli i sl.

5. Foto book
   je odličan način da djetetu objedinite foto-uspomene od prethodne godine dana. Napravite jedan za svaku godinu dok vaše dijete ne napuni 18 godina. Book-ovi koje ja pravim mojoj djeci ne sadrže samo fotografije, već i njihove prve riječi, zanimljive situacije, listu onoga što vole ili ne vole, a za to koristim online platformu GoGoBook.

6. Foto kalendar
    je još jedan lijep čuvar uspomena i pokazatelj rasta i promjena kroz koje će vaše dijete proći od rođenja do punoljetstva.

7. Knjiga dječijih bisera
    Koliko puta sam kumi, kada mi prepričava bisere njene djece (a njih je u proteklih par godina bilo zaista mnogo) rekla da bi trebala da ih zapisuje. Ja sam počela sa tom praksom i planiram jednog dana da im od toga napravim knjigu. 

8. Za svaki rođendan...
  • Napišite svakom djetetu pismo. Predajte im ta pisma kada budu napunili 18 godina.
  • Fotografišite svako dijete u dio vaše garderobe (ako imate djevojčicu izaberite joj neku od svojih haljina koju ćete čuvati za fotografisanje narednih godina; ako imate dječaka odaberite tatinu košulju ili sako) za svaki rođendan. Biće to zanimljivo putovanje kroz njihovo odrastanje.
  • Napravite portret unutar portreta, kao što je ovaj na slici ispod
Izvor: http://funsubstance.com/

 9. Profesionalne fotografije vašeg novorođenčeta
    Ovom tipu fotografije biće posvećen zaseban post, jer ovo je divan način za čuvanje uspomena na onaj period njihovog života koji najprije prođe. Bebe tako brzo rastu i prije nego se osvrnete, shvatićete da je vaša beba odrasla, a vrijeme ne može da se vrati. Zato napravite ove vrijedne fotografije; uramljene, one mogu na veoma lijep način da ožive zidove vaše sobe ili neke druge prostorije u vašoj kući.

Copyright Aida Dizdarević

10. Zasadite drvo 
    u svom dvorištu ili gradskom parku. Time ćete, ne samo obogatiti floru, već i pružiti djetetu odličan primjer brige o prirodi. Vaše dijete se svake godine može slikati pored svog drveta i pratiti svoj rast kroz godine. 

Mi smo zasadili jednu vrtu čempresa za naše dječake
- Cuprocyparis leylandii
Nastavak slijedi...


2 comments:

  1. Bravo! Prelepo!
    Mi imamo radosnicu koju vredno i redovno popunjavam. Fotografišem ga svakog meseca u istoj poziciji i planiram da napravim kolaž kako bude rastao. Planiram da mu pišem pisma svakog rođendana i za svaki rođendan ćemo posaditi po jedno drvo.
    Nisam fan gomilanja stvari, tako da sam sve što sam mogla od sitnica (prva čestitka kad se rodio, test za trudnoću, sličice sa uz) umetnula u radosnicu. Ostalo ću svesti na minimum za čuvanje, a ostatak pokloniti nekoj bebi.
    Važno je stvarati sa svojim detetom uspomene.
    Ono čega se seća kad poraste je ono čemu se vraća kada želi da se oseća sigurno i lepo.
    To je ono što jača porodicu i od dece gradi samouverene i dobre ljude.
    Bravo za ovaj serijal o uspomenama, baš mi se dopada!

    ReplyDelete
  2. To za pisanje pisama mi se baš dopada. Baš je onako lično i emotivno. Ja to nisam praktikovala, sad mi je bezveze kad sam propustila dva. Ali nekako im vodim evidenciju svega što se dešava u foto-bookovima. Divno je i to što ćete zasaditi drvo za svaki rođendan. Pored toga što je to prelijepa uspomena, obogaćujete floru grada.

    ReplyDelete